~ IRINA POPA ~
"Prima aparitie a Irinei Popa pe o scena a fost la 5 ani, in calitate de
membra a Grupului Strumphi, din cadrul Clubului Copiilor. La varsta de
14 ani s-a facut remarcata pe scena teatrului Nae Leonard din Galati
unde a participat la primul spectacol al ei destinat tinerelor talente.
In anul 2003 castiga la Vaslui premiul intai la festivalul ‘Constelatia
Necunoscuta’, in acelasi an reusind sa castige si trofeul festivalului
‘Mini-Mega-Star’, de la Braila.
Pe plan local, Irina a fost foarte sustinuta de catre Stefan Baiatu, Marian Proca, acesta din urma invitand-o sa cante la seri de jazz,blues si nu numai. Un alt sustinator a fost dl Alexandru Jula care a avut incredere in talentul ei, si a invitat-o frecvent in emisiunile sale ‘Alexandru Jula si prietenii’.
Pe plan local, Irina a fost foarte sustinuta de catre Stefan Baiatu, Marian Proca, acesta din urma invitand-o sa cante la seri de jazz,blues si nu numai. Un alt sustinator a fost dl Alexandru Jula care a avut incredere in talentul ei, si a invitat-o frecvent in emisiunile sale ‘Alexandru Jula si prietenii’.
In iarna lui 2006 a filmat un clip la cover-ul ‘Silent Night’, si a
aparut pe compilatia ‘Cantecele pentru bradut’. La nivel national, Irina
a inceput sa isi cucereasca publicul odata cu participarea la
"Festivalul de muzica usorara Mamaia 2008 " unde a castigat atat trofeul
dar si Premiul Presei, reusind sa acumuleze cel mai mare punctaj din
partea juriului, cu piesa „Pentru Dragostea Ta”.
\
In 2009 Irina Popa a inceput o colaborare cu trupa Amadeus, asigurand
partea vocala ptr piesele ‘Love in Sicilia’, ‘Bailando Con Migo’, si
‘Blue Eyes’ de pe albumul ‘24 de ore’ al trupei. Piesa promovata ‘Love
in Sicilia’ s-a bucurat de succes.Irina a cantat in multe emisiuni si
show-uri tv, totodata onorand si destule petreceri private, la care a
interpretat piese din repertoriul international.
La selectia nationala Eurovision2009 a participat cu melodia „I feel your presence”
Incepand cu anul 2011, Irina lucreaza cu pianistul Cornel Cristei, cel
care compune materialul muzical pentru albumul ei de debut,”The Dream”,
lansat oficial la clubul La Scena, de catre casa de discuri Soft
Records.
Intr-o seara a anului 2012, la invitatia domnului Alexandru Sipa,
Irina Popa a fost prezenta la Art Jazz Club, unde intr-un jam session a
cantat alaturi de muzicienii prezenti acolo. Asa cum in istoria fiecarui
artist mare apare candva un moment cheie, in acea seara era prezent si
organizatorul festivalului de jazz de la Sibiu, dl Schmidt, care i-a
oferit tinerei interprete invitatia de a canta in celebrul festival.
Pentru onorarea invitatiei insa, Irina Popa trebuia sa isi alcatuiasca o
trupa. Asa a luat nastere Irina Popa Quartet, cu muzicieni de seama (
Cornel Cristei-clape, Titi Herescu-tobe, si Virgil Popescu-chitara bas).
Cateva luni mai tarziu, componenta a fost modificata, la fel si numele
formatiei, facandu-si in acest fel aparitia pe piata muzicala grupul
Irina Popa&The Sinners. Sub aceasta titulatura activeaza Irina
Popa-voce, Cornel Cristei-clape, Iulian Vrabete-chitara bas, si Relu
Bitulescu-tobe.
Irina Popa & The Sinners au concertat in 2012 si 2013 in locatii de
renume precum The Artist Studio, Tete a tete, Spice Club (Bucuresti),
Cover Club (Fagaras) , si totodata la festivalul Valentine's Jazz din
Ploiesti.
La numai cateva luni de la infiintarea acestui supergrup, echipa Irina Popa & The Sinners a obtinut, in cadrul Galei Premiilor Jazz (ce a avut loc in vestitul club bucurestean Hard Rock Cafe) premiul „Revelatia Anului!”. Au urmat aparitiile de la Transilvania Jazz Fest, Campina si Garana, iar IrinaPopa&The Sinners promit foarte multe pe mai departe, abordand intr-un fel aparte muzica jazz, si reusind sa creeze la fiecare concert o atmosfera speciala.
Irina Popa & The Sinners, Transilvania Jazz Festival, 12 iunie 2013
IRINA POPA & THE SINNERS
„Revelaţia anului 2012”, aşa cum a fost desemnată de juriul Galei Premiilor de jazz (PREMIILE MUZZA) pe anul precedent, Irina Popa constitue una dintre cele mai pregnante, mai autentice şi mai expresive voci ale noului val de interpreţi români de jazz.
Talentul, ca şi feeling-ul ei înăscut, specific şi intens, aptitudinile ei vocale, interpretative şi scenice native, dar tocmai de aceea libertine, rebele şi vulcanice, bine dozate, îşi pun amprenta pe fiecare piesă abordată, fie că provine din inspiraţia şi fantezia pianistului-compozitor-creator Cornel Cristei, fie că este preluată din repertoriul internaţional de jazz-îndeosebi cunoscute piese standard, pop sau rock.
Deşi a debutat scenic încă de la 5(cinci) ani, deşi a fost distinsă cu Marele Trofeu la Vaslui 2003, Marele premiu „Mini-Mega Star” la Festivalul „Tinere talente”- Brăila 2004, apoi din nou Marele Trofeu la Amara 2004, Sulina 2005 şi cu Trofeul Festivalului de muzică uşoară Mamaia 2008 şi tot atunci cu Premiul presei, în jazz, cariera Irinei Popa a luat avînt abia după ce paşii ei interpretativi au fost preluaţi şi conduşi cu meticulozitate de pedagog vizionar, de către Cornel Cristei (provin din aceaşi zonă-Irina de la Galaţi, iar Cornel de la Brăila).
„Revelaţia anului 2012”, aşa cum a fost desemnată de juriul Galei Premiilor de jazz (PREMIILE MUZZA) pe anul precedent, Irina Popa constitue una dintre cele mai pregnante, mai autentice şi mai expresive voci ale noului val de interpreţi români de jazz.
Talentul, ca şi feeling-ul ei înăscut, specific şi intens, aptitudinile ei vocale, interpretative şi scenice native, dar tocmai de aceea libertine, rebele şi vulcanice, bine dozate, îşi pun amprenta pe fiecare piesă abordată, fie că provine din inspiraţia şi fantezia pianistului-compozitor-creator Cornel Cristei, fie că este preluată din repertoriul internaţional de jazz-îndeosebi cunoscute piese standard, pop sau rock.
Deşi a debutat scenic încă de la 5(cinci) ani, deşi a fost distinsă cu Marele Trofeu la Vaslui 2003, Marele premiu „Mini-Mega Star” la Festivalul „Tinere talente”- Brăila 2004, apoi din nou Marele Trofeu la Amara 2004, Sulina 2005 şi cu Trofeul Festivalului de muzică uşoară Mamaia 2008 şi tot atunci cu Premiul presei, în jazz, cariera Irinei Popa a luat avînt abia după ce paşii ei interpretativi au fost preluaţi şi conduşi cu meticulozitate de pedagog vizionar, de către Cornel Cristei (provin din aceaşi zonă-Irina de la Galaţi, iar Cornel de la Brăila).
Cornel
Cristei, (fost componet al grupurilor de elită ale anilor ‘70 precum
Ethos, Electrecord şi Roşu şi Negru), a compus pentru Irina un
repertoriu special „...într-un savuros cocktail vocal-instrumental, unde
suntem provocaţi să degustăm rafinatele amestecuri de soft-electro,
groove, funk, pop-rock, soul şi blues” cum bine spune succint Mirela
Stoenescu în boocklet-ul CD-ului „The Dream” editat de Casa Soft Records
în 2011.
Declicul jazz-istic propriu zis s-a produs la Gala tinerilor interpreţi de jazz pe care Fundaţia Muzza a organizat-o la Art Jazz Club (Passage Club) din Capitală (26 februarie 2012). Atunci şi acolo, Irina a improvizat, la final, într-un scurt jam session, pe cunoscuta piesă „Summertime”. Pentru organizatorii Festivalului de jazz de la Sibiu, Titi Schmidt şi Simona Maxim, prezenţi mai mult sau mai puţin întîmplător acolo, a fost suficient şi revelator pentru a o invita pe Irina, (dintre tinerii prezenţi în acel concert DOAR pe Irina), să susţină un recital în apropiata ediţie a evenimentului respectiv de la Sibiu.
Declicul jazz-istic propriu zis s-a produs la Gala tinerilor interpreţi de jazz pe care Fundaţia Muzza a organizat-o la Art Jazz Club (Passage Club) din Capitală (26 februarie 2012). Atunci şi acolo, Irina a improvizat, la final, într-un scurt jam session, pe cunoscuta piesă „Summertime”. Pentru organizatorii Festivalului de jazz de la Sibiu, Titi Schmidt şi Simona Maxim, prezenţi mai mult sau mai puţin întîmplător acolo, a fost suficient şi revelator pentru a o invita pe Irina, (dintre tinerii prezenţi în acel concert DOAR pe Irina), să susţină un recital în apropiata ediţie a evenimentului respectiv de la Sibiu.
(La
Sibiu, unde au avut un succes bine meritat, Irina a evoluat alături de
Cornel Cristei, Virgil Popescu-gbas şi Titi Herescu-baterie).
Deoarece Virgil Popescu şi Titi Herescu au devenit indisponibili pentru următoarele evoluţii scenice ale Irinei, în toamna lui 2012 Cornel a apelat la alţi experimentaţi muzicieni precum Iulian Vrabete-gbas şi Relu Biţulescu-baterie. Aceştia din urmă sînt binecunoscuţi atît ca iniţiatori ai grupului Basorelief (jazz-rock), cît şi ca membrii de bază ai grupurilor Holograf (I. Vrabete) şi respectiv Zan-Nicu Alifantis (R.Biţulescu).
Noua formulă, IRINA POPA & THE SINNERS a debutat în toamna anului trecut la clubul bucureştean The Artist Studio. Au urmat alte prezenţe de succes pe scene de club din Capitală şi Cover Club Făgăraş. dar şi la Teatrul „Toma Caragiu” din Ploieşti, culminînd cu Gala Premiilor de jazz de la Hard Rock Cafe din 7 aprilie 2013.
Prezenţi la acest eveniment şi fascinaţi de evoluţia scenică-interpretativă a Irinei şi a „păcătoşilor” care o însoţesc cu brio în demersul ei muzical-jazz-istic, managerii festivalurilor de la Gărâna şi Câmpina (1-3 august), respectiv Marius Giura şi Liviu Briciu, au pus imediat „mîna” pe acest grup şi l-au invitat la proximele ediţii ale acestor festivaluri, spre beneficiul atît a artiştilor menţionaţi, cît şi, sînt convins, a fanilor de jazz.
Deoarece Virgil Popescu şi Titi Herescu au devenit indisponibili pentru următoarele evoluţii scenice ale Irinei, în toamna lui 2012 Cornel a apelat la alţi experimentaţi muzicieni precum Iulian Vrabete-gbas şi Relu Biţulescu-baterie. Aceştia din urmă sînt binecunoscuţi atît ca iniţiatori ai grupului Basorelief (jazz-rock), cît şi ca membrii de bază ai grupurilor Holograf (I. Vrabete) şi respectiv Zan-Nicu Alifantis (R.Biţulescu).
Noua formulă, IRINA POPA & THE SINNERS a debutat în toamna anului trecut la clubul bucureştean The Artist Studio. Au urmat alte prezenţe de succes pe scene de club din Capitală şi Cover Club Făgăraş. dar şi la Teatrul „Toma Caragiu” din Ploieşti, culminînd cu Gala Premiilor de jazz de la Hard Rock Cafe din 7 aprilie 2013.
Prezenţi la acest eveniment şi fascinaţi de evoluţia scenică-interpretativă a Irinei şi a „păcătoşilor” care o însoţesc cu brio în demersul ei muzical-jazz-istic, managerii festivalurilor de la Gărâna şi Câmpina (1-3 august), respectiv Marius Giura şi Liviu Briciu, au pus imediat „mîna” pe acest grup şi l-au invitat la proximele ediţii ale acestor festivaluri, spre beneficiul atît a artiştilor menţionaţi, cît şi, sînt convins, a fanilor de jazz.
Iată
aşadar, cum, mai degrabă autodidactă, dar totuşi extrem de receptivă la
sfaturile muzicienilor cu care a colaborat şi colaborează, într-un timp
relativ scurt, Irina Popa a avut un parcurs fulminant, mai ales
jazz-istic. Motiv pentru care, consider că nu întîmplător a ajuns şi pe
scena de la GĂRÂNA 2013.
(Alexandru Şipa)
P-S.Între timp, Irina Popa & The Sinners au fost aplaudaţi la Transilvania Jazz Festival de la Cluj-Napoca (10-12 iunie), iar Irina Popa şi la Festivalul internaţional de folclor Bucureşti (21-23 iunie) secţiunea etno-jazz, fiind invitată a grupului „Balkan Session-Village Jazz” condus de apreciatul trompetist Emil Bîzgă.."
update: Intre timp am fost informati de Irina Popa ca la tobe este acum Titi Herescu si ca in curand noutati imbucuratoare privind activitatea sa imediat urmatoare vor fi facute cunoscute publicului.
Surse : irinapopa.ro
youtube- irina popa
youtube.com
(Alexandru Şipa)
P-S.Între timp, Irina Popa & The Sinners au fost aplaudaţi la Transilvania Jazz Festival de la Cluj-Napoca (10-12 iunie), iar Irina Popa şi la Festivalul internaţional de folclor Bucureşti (21-23 iunie) secţiunea etno-jazz, fiind invitată a grupului „Balkan Session-Village Jazz” condus de apreciatul trompetist Emil Bîzgă.."
update: Intre timp am fost informati de Irina Popa ca la tobe este acum Titi Herescu si ca in curand noutati imbucuratoare privind activitatea sa imediat urmatoare vor fi facute cunoscute publicului.
Surse : irinapopa.ro
youtube- irina popa
youtube.com
Comentarii
Trimiteți un comentariu