"Nu credeam sa-nvat a muri vrodata; Pururi tânar, înfasurat în manta-mi, Ochii mei naltam visatori la steaua Singuratatii." ( ODA (în metru antic) )



Despre unul despre care putina lume stie, dormea pe o simpla saltea in apartamentul sau din Piata Amzei desi acum este considerat unul dintre cei mai importanti reprezentanti ai genului. Astazi ar fi implinit 79 de ani.

“aveam vreo 8 ani cand tatal meu m-a dus in Bucuresti

mult mi-a placut orasul acela
erau prea multi oameni pe strada
oameni care vorbeau foarte mult
nu intelegeam prea bine ce aveau de spus
cred ca nici ei
acolo am cunoscut un om despre care toti spuneau ca e un mare poet
ii spuneau Nichita(Stanescu) fuma bea cafea si avea tenisi albi in picioare
cel mai mult mi-au placut tenisii lui
m-a intrebat ce vrei tu sa te faci cand vei fi mare
i-am raspuns vorbesti mult nu te inteleg prea bine
sunt doar un copil
dar cand am sa ajung mare
cu siguranta am sa fumez si am sa beau cafea ca si tine
mi-a vorbit aproape o ora despre viata lui
intrebandu-ma daca e de bine
tin minte ca i-am raspuns cu sinceritate
ar trebui sa ai mai multa grija de tine
a ras mi-a spus ca sunt geniala
si ca intr-o zi am sa ajung poet nu poeta
i-am raspuns
mai tu vorbesti prea mult
nu stiam cine e
......................

am 37 de ani

40 cum imi place mie sa spun dandu-ma mare
am sa imi cumpar un caine cat de curand
fumez si beau cafea (din ce in ce mai rar)
sunt poet e adevarat dar asta nu inseamna nimic
nu vorbesc niciodata prea mult
Nichita(Stanescu) a murit intre timp
ca si tatal meu
oamenii vorbesc despre el
(nu intotdeauna de bine)


...........................

acum locuiesc in Bucuresti
un oras cu foarte multi oameni
port tenisi albi doar primavara
inca nu am aflat cine sunt

.............................

astazi ar fi fost ziua ta Nichita(Stanescu)
un om pe care l-am cunoscut dar nu l-am inteles niciodata
cred si acum ca ar fi trebuit
sa ai mai multa grija de tine”
.

Sursa :  Ceasca de Cultura

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

" In Bratul tau "

Curmal (Phoenix dactylifera)

NE PASA !!!!!!!