Elena Roizen...sau "glasul de aur al Dobrogei"

 Elena Roizen


...sau "glasul de aur al Dobrogei"..a atins la foarte putin timp de la debutul sau, un apogeu al calitatzii interpretative. Cine dintre noi nu a auzit acordurile pline de viata a melodiei "Hai Dunarea mea"ce ii este pe merit,un adevarat port drapel pe oriunde prezenta sa a fost ceruta.A cochetat cu muzica populara si a altor zone folclorice insa cantul dobrogean este "manusa" sa.          
    Modesta,parca nedorind ca pasul sau sa tulbure linistea viilor,mereu cu zambetul pe buze emanand bucuria vietii prin orice cantec al sau,Elena Roizen ne da un exemplu real de raspuns la intrebarea.."cum e sa fii roman?". Firea sa blanda nu a impiedicat-o insa sa fie extrem de severa cu cei care prin actiunile lor aduc atingere patrimoniului de aur al graiului si cantecului popular autentic.
   Si-a dorit dintotdeauna sa se poata darui generatiilor urmatoare prin pregatirea unor tineri pentru o cariera in folclorul dobrogean si ne dorim sa fie nascuta acea persoana care sa poate inmagazina si reda vremurilor ce v-or veni,sufletul maiestuos al Dobrogei. Dar cine este Elena Roizen...?Datele personale:ani,debut,cariera,viata personala...le puteti gasi pe internet,nu e foarte greu insa..
    Elena Roizen poate fi cunoscuta cu adevarat ascultandu-i glasul in oricare din cantecele sale.
    Elena Roizen un roman adevarat,un roman creeat din soarele si nisipurile dobrogene scaldat de valurile Dunarii,un om harazit cu suflet pentru a se darui sufletelor. 

 

    Ma vad si acum cu multi ani in urma...stand cuminte,cu barba sprijinita intr-o mana si privind-o pe mama mea cantand "Hai Dunarea mea" in timp ce mainile ei framantau cu respect si dragoste botzul de aluat ce urma sa nasca acei cozonaci "ca la mama acasa"...ii urmaream mainile si buzele in acelasi timp..eram vrajit de clipe...am cautat in timp,si cu ajutorul mamei mele am si gasit originea copilariei mele,simple,dar fericite,asa cum a fost ea.. 
    Am ibratisat acest drum al romanismului si prin cantecele neamului,prin traditiile fara egal ale celor ce poarta cu mandrie numele de roman.Astfel,am avut ocazia sa cunosc multi din idolii copilariei mele. La un moment dat am cunoscut-o si pe Elena Roizen,o femeie coapta,o romanca adevarata,o dobrogeanca din suflet si pana in lumina ochilor...
    Amintirile intalnirii cu domnia sa se impletesc cu cantecele sale,rascolindu-ma mereu,reusind de fiecare data sa retraiesc clipe unice. 

    Multumesc Dobrogei pentru ca te-a nascut cu har
 pentru a ne mangaia cu glasul tau , Elena Roizen !

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

" In Bratul tau "

Curmal (Phoenix dactylifera)

NE PASA !!!!!!!