Gheorghe Nour este sculptorul care dă viaţă lemnului







Are peste 100 de lucrări cioplite în lemn de nuc, prun,  cireş, salcâm, turnate în aluminiu sau realizate din îmbinarea lemnului cu bronzul şi alte metale 
Pentru sculptorul Gheorghe Nour, lemnul este precum pacientul pentru medic. A moştenit dragostea pentru lemn de la tatăl său care a fost pădurar. „Pentru a căpăta viaţă şi formă, lemnul trebuie resuscitat, modelat. Misiunea mea este să preiau lemnul abandonat şi să-i dau suflu şi vigoare”, povesteşte artistul Nour.
Marea pasiune
A parcurs toatele treptele necesare unui artist consacrat. A început desenând şi apoi a cochetat o vreme ca modelor la Uzina Mecanică Navală, iar după 1990 s-a apucat efectiv de sculptat.

Lucrările sale sunt ronde-bossuri cioplite în lemn de nuc, de prun, de cireş, salcâm, turnate în aluminiu sau realizate din îmbinarea lemnului cu bronzul şi alte metale.
A avut onoarea şi şansa să fie elevul profesorului Alexandru Pamfil, cel care l-a ajutat să-şi descopere marea pasiune  pentru artă. Este membru fondator al Asociaţiei „Simeza” Galaţi a Uniunii Artiştilor Plastici-Secţia Sculptură (1990).
Are peste 100 de lucrări şi zeci de prezenţe la expoziţii personale, de grup, naţionale şi internaţionale. A participat la tabere de creaţie şi de grup.

Din 2001 şi până în 2005 a avut o serie de expoziţii personale la Şcoala „Sf. Grigorie Teologul”, Muzeul mixt Tecuci- Galeriile „Gheorghe Pătraşcu”, Casa Corpului Didactic, Banca Românească, Galeriile de Artă „Nicolae Mantu”, Centrul Cultural „Dunărea de Jos”. De asemenea, a expus în 2006 şi 2010 la „Saloanele Moldovenilor”, la Chişnău.
 În 2006 a primit diploma de excelenţă   la concursul internaţional de Artă Plastică „.N. N. Tonitza”, Bârlad, în anul 2007 a obţinut premiul pentru sculptură „Marcel Guguianu” şi Medalia Fundaţiei de Artă „Sf.Luca”.
Galeria ascunsă
Puţină lume are onoarea să admire lucrările sculptorului Nour expuse în „Galeria Ascunsă”, la care au acces doar prietenii.

"Ţineam foarte multe lucrări împachetate în casă, pentru că nu mai aveam loc. O lucrare dacă nu este văzută, nu-i poţi vedea defectele, nu poţi să o îmbunătăţeşti. Aşa am avut ideea de a-mi face propria galerie”, ne-a dezvăluit artistul gălăţean.
În timpul liber, adoră să lucreze la propria tabără de creaţie din curtea Poliţiei Comunitare, acolo unde este şi şef administrativ. „Mi-am adus aici lemn, iar în weekend îmi place să cioplesc în aer liber”, mărturiseşte Gheorghe Nour.
Mini -Interviu
Întrebări şi răspunsuri:
Cum aţi descrie lumea culturală gălăţeană?
„Activă, deşi în conjunctura actuală este foarte dificil să rezişti.  Spre surpriza mea mai sunt oameni care se gândesc la arte, la frumos. Iar faptul că s-a înfiinţat, în ultimii ani, un nucleu foarte puternic de artişti plastici nu poate decât să mă bucure”.

Ce exprimă lucrările dumneavoastră?
„Majoritatea exprimă stările mele interioare. De exemplu, anul trecut, am suferit un accident vascular, iar din momentul în care am reînceput să mă simt mai bine am simţit nevoia să petrec mai mult timp în atelier şi să-mi exprim trăirile. Astfel am creat „Ultimul Zbor”, lucrare ce simbolizează o ultimă speranţă”.
Profil
Născut: 16 martie 1953, satul Stoicani, judeţul Galaţi
Studii: Şcoala de Artă-Secţia Sculptură
Ocupaţie: şef serviciu administrativ
Familie: căsătorit, trei copii

 Sursa : Adevarul.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

" In Bratul tau "

Curmal (Phoenix dactylifera)

NE PASA !!!!!!!